دلنوشته های مسعود مویدی

مجموعه مقالات اجتماعی و سیاسی به قلم مسعود مویدی

دلنوشته های مسعود مویدی

مجموعه مقالات اجتماعی و سیاسی به قلم مسعود مویدی

طبقه بندی موضوعی

گزارش سخنان مسعود مویدی در دومین نشست آنالیز

چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۱ ق.ظ


بخش اول سخنان آقای مسعود مویدی👇👇👇👇👇👇👇👇👇

✍️مسعود مؤیدی

✅انتخابات در در حقیقت آخرین حرکت یک جمع سیاسی یا فرد سیاسی برای رسیدن به آن محدوده قدرتی است که مدّ نظرش هست. راهی بجزانتخابات وجود ندارد. ما در ۳۸ سال گذشته، بخاطر همین انتخابات بوده که یک سری دست آوردهای خاصی داشتیم در سال ۸۸ نقاب از چهره حاکمیت برداشته شد. اگر امروز میدانیم که آقای احمدی نژاد چه بلائی بسر ما آورده، فراموش نکنیم که ما ۸۸ و ۸۴ را داشتیم. آقای خامنه ای در نماز جمعه فرمودند که نظر من به آقای احمدی نژاد نزدیکتر است و ما امروز به آن استناد میکنیم. آن در عرصه انتخابات پیش آمد نهایت پیروزی یک انتخابات. اما در انتخابات ۹۶ تجربه تحریم همیشه نشان داده است آنچیزی که ما فکر میکنیم الزامأ نیست. سال ۷۶ آقای خاتمی و اصلاح طلبان آمدند و قوه مجریه را در دست گرفتند. سال ۷۸ قوه مقننه را هم در دست گرفتند. اینکه بگوئیم پاکترین دولت است دلیلش این بود که یک قوه قضائیه چمبره زده بود بالای سرشان و اینها تکان میخوردند اینها نفسشان را میگرفت. 
✅حالا اصلاحات دو قوه را دارد و سر مجلس هفتم و شورای دوم اصرار میکند که از حاکمیت خروج  بکند. دولت آقای بازرگان زمانی که احساس کرد در بحث اجرا نمیتواند موفق باشد، همان موقعی که بحث سفارت پیش آمد از حاکمیت خروج  نکرد. گفتند که ما در قسمت اجرائی نمیتوانیم کاری بکنیم، ولی آقایان اصرار داشتند در حاکمیت خروج بکنند. خروجی شد مجلس هفتم، مجلس هشتم، مجلی نهم. زمانیکه ما میدانیم و این تجربه را داریم و تنها راهی که اگر بخواهیم در چهارچوب سیستم حرکت بکنیم برای بدست آوردن آنچیزی که مد نظرمان هست هم همان انتخابات است و راه دیگری نداریم. تحریم کردن، قهر کردن با صندوق رآی، نشستن در خانه فراموش نکنیم در دنیا دمکراسی یک تعریفی دارد، شما میروید در یک کشور دمکرات اگر بین ۴۵ تا ۵۵ درصد مردم پای صندوق رأی بیایند، از نظر ما آنکشور دمکرات است. همیشه این کشور آن اعوان و انصار خودش را دارد.

[Forwarded from خط سوم]
✅من فکر میکنم در مجلس قبل ضریب هم به آن دادند. لذا آن تعداد افراد به هر دلیلی همیشه هستند. تحریم کردن اصلأ معنی ندارد. چرا میتوانیم بگوئیم ما تحریم فعال خواهیم داشت، یعنی ما میرویم در انتخات شرکت میکنیم، ولی به کاندیدهای آنان رأ ی نمیدهیم. سفید رأی بدهیم. خط خطی بکنیم. توجه داشته باشیم که آراء باطله در انتخابات شمرده میشود. انتخابات ۸۸ آراء باطله چهارم شد و آقای کروبی پنجم و یکی از دلائلی که در هفته اول استناد میکردیم به آنکه این انتخابات مخصوص است علت همین بود که ما رأی باطله نداشتیم. ۹۷ سال تاریخچه انتخابات این کشور است. این تجریه ۹۷ ساله همواره نشان داده است که اگر سال ۷۶ ما رفتیم در انتخابات شرکت کردیم و در اکثریت قرار گرفتیم، نتیجه آن شده که ما خواستیم و آقای خاتمی انتخاب شد. البته من قبول دارم که آقای خاتمی انتخاب آقای جنتی بود. اما بین بد و بدتر، از جمع آنها آقای خاتمی را بالاخره توانستیم انتخاب بکنیم. درسال ۹۴ وقتی آقای دکتر خزعلی موضوع زدن شاخه های جناحهای حاکم را مطرح کردند، دوستان ما جمع میشدند و فرضأ تا پاسی از شب با آنها بحث میکردند که مگر میشود حداد عادل نیاید، مگر میشود مصباح یا یزدی نیاید؟ تجریه نشان داد که میشود. من معتقدم که این جمهوری اسلامی نوپاست  وما خوب داریم حرکت میکنیم. ما تنها سلاحی که در دست داریم همین صندوق رأی هست. اگر بر فرض محال آرای ما هم خوانده نشود، اعوان و انصار حاکمین میفهمد که در چهار چوب جامعه و در کف خیابان جائی ندارد. من معتقدم که تمرین نباید کرد و بایستی حضور فعال داشته باشیم.   

(پایان بخش نخست سخنان آقای مویدی)

 

[Forwarded from خط سوم]
لازم به توضیح است که چون مطالب آقای اصانلو مورد اعتراض میهمانان حاضر قرار گرفت و همگی افراد معترض مدعی بودند که مطالب آقای اصانلو بوی تجزیه طلبی می دهد، آقای مویدی در بخش پایانی به ایران و ایرانی خود تاکید کرد!

(بخش پایانی سخنان آقای مسعود مویدی)
✍️مسعود مؤیدی
✅من امروز رد صلاحیتی شورای شهر در تهران هستم بدلیل عدم التزام عملی به اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه. من اهل سنت هستم، اما التزام داشتن به قانون اساسی بحث دیگری است. البته همگان میدانند که ولی فقیه ندارم، اما خودم را در همان چهارچوب میدانم. من یک کرد هستم که فقط و فقط ایرانم را میشناسم و فقط و فقط در چهارچوب ایران حرکت میکنم. تحریک کردن انتخابات، اول و آخر نتیجه اش را داده است. سال ۹۰ بزرگان اصلاحات فتوا دادند به تحریم، اما آقای خاتمی رفت به دماوند و رأی داد. ما تجربه تحریم را داریم. فراموش نکنیم که امروز در اطراف ما خطر هست و من این را بصورت خیلی جدی اعلام میکنم که دوستان عزیز بازی (گول) یک سری از مسایل را نخورید. تنها ابزار ما امروز فقط به فقط همین صندوق رأی دست و پا شکسته است. کاری دیگری هم جز این نمیتوانیم بکنیم و راه دیگری غیر از این نداریم. آقای خزعلی هم رد صلاحیتی همین انتخابات است، اما ایشان معتقد هستند که ما در سال ۸۸ نقاب از چهره حاکمیت برداشتیم  ودر این دوره از این انتخابات مشروعیت شان را میگیریم. مشروعیت شان اینجا گرفته شد که ۱۶۳۰ نفر میروند و ثبت نام میکنند و کار بجائی میرسد که صدا و سیمای ملی ما این را دستاویز قرار میدهد برای یک فیلم طنز که این جرئی از بدبختیهای ما است. من در همینجا از همه عزیزان دعوت میکنم بدون درنظر گرفتن رنگ و پوست و نژاد و هرگونه تفکر فکری، هرگونه جناح بندی سیاسی چه برانداز، چه اصلاح طلب چه اصول گرا به این بهانه میخواهم این منشور را برای شما بخوانم و بیائید همه ما در زیر لوای این منشور حرکت بکنیم. ما خیمه شما را میزنیم. عزیزانی هم کمک کنند ما خیمه خودمان را بزنیم.
(قرائت منشور جبهه آزادی)
به میهمانان: 
دست همه شما بزرگواران  را می بوسم و همه شما عزیزان را دعوت به حضور  در پای صندوق رای می کنم و مجدد تاکید می کنم تنها ابزار ما صندوق رای است و از عزیزان درخواست می کنم که تحریم نکنید !

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۷
Massoud Moayedi